Depend

Gud va trött jag e, och riktigt kallt ute börjar det bli! Blev att möta Emelie vid polisen, hämta lite papper, sen vidare till försäkringskassan, och tydligen behöver man inge blått kort med sej till Norge, men den andra tanten som va där sa till mej förra veckan att man Måste ha ett. Och Norge informationen sa oxå de, kul att alla säger olika, men lika bra å ha med ett, kostar ju ingenting så lika bra! Sen gick vi till arbetsförmedlingen, skulle ha underksift för att få pengar. Och frågade hur det nu blir när jag flyttar till Norge, nää då får jag inga pengar. Så den sista december e sista pengarna jag får, jävlar om ja inte får jobb fort i Norge. Sen vidare till bokhandeln, Ica å sen hämta cykeln, har oxå kommit på att mina döskalle vantar inte hjälper när det e minus grader ute, vara "snygg" eller frysa? Vara ful eller ofrysa, de e frågan!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0