Blev plötsligt allvar

Ojoj, nu blev det plötsligt allvar med allt Norge snack! Linda skrev på kontraktet för en lägenhet mellan 1 januari - 1 juni. Så ingen återvändo nu, minst 6 månader i norge, herremingud! Blir nog bra, känner att jag varken vet ut eller in just nu!

Iaf så va jag å Emelie istan idag, skulle på Norge information på arbetsförmedlingen, först hittade vi inte, sen när vi hittade å kom lite försent så börjar nån tant snacka, tror hon pratde på engelska för jag förstog inte ett piss! Å Emelie satt ba å hosta så tror inte hon hörde så mycket hon heller, haha sämst! Skulle tagit en timme, men gick på 20 tomma minuter av massa information man inte förstog nånting av, Linda får visa å lära oss allt Hon kan! Sen gick vi lite på stan, köpte present till Emilie som snart fyller 4 (8) år.

Jag å Emelie har lite funderingar, dumma frågor som tex:
Ska man ha bikini med sej?
Hur mycke choklad ska man köpa med sej från sverige?
Ska vi alla 4 dela på en tandkräm?
Hur många handukar ska vi ha med oss?
Ska vi låta kläderna ligga kvar i resväskan ett halvår?
Är tv.n på norska? Har vi ens en tv?
Hur ska man våga prata med en Norsk i telefon, om de e svårt med en svensk?
Om man köper med sej alkohol på bussen från sverige till norge, stannar dom bussen mitt innan gränsen å kastar ut skiten då? Haha, oj så konstiga frågor, och mer blir dom!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0