The Holiday

"Jag har insätt att nästan allt som skrivits om kärlek är sant. Shakespeare sa: Resor leder till kärleksmöten. Uh, vilken märkvärdig tanke! Personligen har jag ingen erfarenhet av något sådant. Men det hade säkerligen shakespeare. Jag tänker nog mer på kärlek än man borde. Jag är ständigt faschinerad av dess kraft att ändra och definiera våra liv. Det var sheakespeare som sa: Kärleken är blind. Det är något jag vet är sant!"

"För somliga, helt oförklarligt, svalnar kärleken. För andra är den helt enkelt förlorad. Men återigen, kärleken kan också hittas. Om än bara för en kväll. Så finns det en annan slags kärlek.. . den grymmaste sorten. Den som nästan dödar sina offer. Den kallas obersvarad kärlek!"

Ord från filmen The Holiday, älskar filmen! Nu ska jag sminka mej lite, sen gå med Ricki till mormor, senare ska jag leka med några flickor.

Bjuder på en bra låt sålänge!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0