SÄLEN ÄR ÖVER!

Hej hej hallo, nu ska jag försöka samanfatta sälen resan! Började ju med att Möta fredrik å dom så vi kunde åka tillsammans upp, men några mil utanför sura kommer Sandra på att hon har glömt vårat papper med bokningsnummer å skit, haha kul, det är bara å vända! Sen mötte vi upp dom andra i fagersta och sen bar det av till sälen, hände lite saker på vägen upp, men de ska vi inte dra upp nu för Fill har haft sen i MONNEN!

När vi väl va framme så packade vi in alla saker å donade, sen tror jag vi började supa? Haha bra att man har koll, jocke hade iaf supit sen halv 8 på morron? Somsagt vi bodde 11 stycken i en 6 manna stuga, inte så trångt som jag hade trott, gick ganska bra, på dagarna har vi väl typ supit, härjat, bråkat, gråtit, skrattat, å några har åkt i backen, å då menar jag dej oxå emelie, du va så duktig!

På nyårasafton lagade jag å emelie mat till alla, eftersom vi inte har pengar å betala så fick vi laga maten iaf, fick lite hjälp av jocke oxå, men resultatet blev bra, fläskfile och potatis gratäng å massa sallad å coola! Sen på med nyårsklänningen och slipsen, å öppna första ölen, runt 12 gick vi upp för den långa backen till ett ställe som hette tranan, å kollade på raketerna och dom fina skidåkarna med röda facklor som åkte ner för den stora backen, kallt och mysigt med alla mina vänner! Riktigt mysigt, sen gick vi hem till stugan igen och sen gick alla å sov? haha venne va som hände där riktigt, iaf riktigt kul!

Sen bytte vi stuga och några åkte hem, haha å när dom va påväg hem så låser micke in bilnyckeln i mattes bil, så dom fick ringa en låsblabla som får komma å öpnna bilen, tog 2 minuter å gick på 1300, lyckat!

Hahah faktiskt riktigt skönt att bara vara 5 i en stuga några nätter då, fick större säng å grejer!

Sen vart det söndag och dags att åka hem! Gick upp vid 9 idag, packade ihop alla grejjer och städade stugan, lämnade in nykeln och runt 10 va vi på väg hem... Ja å jocke somnade i bilen efter nån mil, å efter typ 10 mil ringer linda å säger att hennes kylare eller nånting är över kokt, haha så fick köpa ett sånt där snöre så vi kunde boxera bilen till närmnaste mack, å när vi väl har köpt en sån så dom inga krokar å haka fast skiten i, så vi lämnade skit volvon där å åkte å käkade mat, 5 köttbullar å en halv potatis, tack för maten fredrik gull :) Sen lämnade vi linda å jonas där på flottarns resturangen, å så åkte vi hem, å dom sitter nog där fortfarande å väntar på att lindas pappa ska åka 20 mil för att ta hem dom, hahaha sjukt kul vecka! Kom hem runt 5, å nu sitter jag här å ska snart gå å duscha.. Sen kommer norsken å kikar film med mej..

Bilderna kommer en annan dag, som ni vet är min dator fortfarande dum i huvet...

Vill ba tillbaka till sälen nu, men skönt å slippa höra linda å jonas stöna på nätterna ;) HOJ


Postat av: Linda

Det var ju ni som stöna :O Eller snarare duu... Hörde dig enda från lilla rummet ;)

2009-01-04 @ 20:54:22
URL: http://ljanssson.blogg.se/
Postat av: Jocke

SNÄLLA TA MIG TILLBAKA DIT :( det är tyst och inge folk i min lägenhet. Fan vilken rolig vecka men seg resa hem bara :P

2009-01-05 @ 12:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0