Första dagen på jobbet.

Ja jag överlever, men knappt nog, mohaha! Herregud vikken dag! Morgonen va ju värst. Hoppade på rätt t-bana, hoppade av på rätt ställe, började med att gå åt helt fel håll! Kartan jag hade kunde man ju ba stoppa upp i arslet. Frågade en gubbe vart jag skulle, då sa han - Gå över här och sen imellan husen och sen får du fråga någon annan.

Jaha, okey! Skulle gå över en åker, där det va nästan en meter snö, och jag hade ba leggins på mej, kålsvart ute på morron och typ 20 minus. Fyfan, sen fick jag fråga 3 till och kom till rätt gata, plingade på fel dörr, väckte en gubbe, haha, han sa nej nej barnehagen e där borta, - Okey förlåt att jag störde och tack så mycket. Sen kom jag tillslut fram.

Väl på jobbet gick det bra, men förstog verkligen ingenting om vad dom sa, och då överdriver jag inte! Jag log bara å sa Jaajaa. Haha, hemresan gick bra. Gick bara en t-bana hem så jag hoppade på den.  Och nu sitter jag hemma och e helt död! Skönt iaf att jag ska jobba på samma ställe på fredag, så man har lite koll iaf! Nu ska vi till affären och handla sen blir det käk och spel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0